1e dag Porto Ageiras

20 april 2017 - Angeiras, Portugal

Na een nacht met veel wind, onweer en regen vanochtend om 06.33 uur vertrokken voor onze 1e dag op de Camino. Eerst richting de Catedral van Porto. Deze was natuurlijk nog dicht en we hadden geen zin om te wachten. Dit betekent geen stempel. Maar goed die krijgen we onderweg nog genoeg. We hadden moeite Porto uit te komen. Wat een mooie stad. Op iedere hoek was er wel iets de moeite waard om te fotograferen. Toen we Porto uit waren, heben we even heerlijk door kunnen lopen tot aan Matosinhos. Daar zijn we even de plaatselijke vvv ingegaan om te vragen naar goede slaapplaatsen. Er was er 1 in Angeiras en 1 verderop in Labruge nog 2 km verder dan Angeiras. Totaal zouden we dan zo'n 26 km lopen.
Vanaf de vvv zijn we verder gelopen, industriegebied door, langs de Marinebasis en om 11.00 uur hebben we heerlijk geluncht aan het strand. Wel al zere voeten. Maar even de voetjes koelen en schone sokken aan. Dan gaat het wel weer. Na de lunch verder richting de vlonders door de duinen. Een prachtige route.Vlak voor Angeiras hebben we besloten dat het genoeg was voor vandaag. Op het moment dat we het helemaal gehad hadden wees een man die voor een kroegje zat ons spontaan de weg naar de camping. Even verderop kwamen we nog een supermarktje tegen waar we beiden een blikje drinken hebben gescoord. Ik heb nog nooit zo snel een blikje leeggedronken. Toch een beetje suiker te kort geloof ik. Uiteindelijk was de 26 km gewoon 34,5 km. Best logisch dat ik zere voeten had. Weer een stukje verder op stond een man op een balkon, die ons spontaan de weg naar de camping wees. Bijzonder dat er gidsen zijn die je spontaan de wegwijzer als het het helemaal gehad hebt.

1. Haske:
    20 april 2017
    Fantastisch ! Nu al zin in jullie verhaal van morgen!
  2. Yvonne in t Veld:
    21 april 2017
    Leuk verhaal , pittige start !!
  3. Jolanda:
    Goed begin meiden
  4. Jolanda:
    Goed begin meiden
  5. Hanneke:
    24 april 2017
    Mooie Mars Moedige M-Meiden!