Presteren of gewoon ZIJN?

21 april 2017 - Póvoa de Varzim, Portugal

Vanochtend om 7.00 uur weer op pad. We waren toch wakker. Het was even wennen om de schoenen weer aan te hebben. Maar na een kwartiertje lopen ging het weer goed. Tot Vila do Conde hebben we over vlonders gelopen. Dwars door de duinen met prachtig uitzicht op de zee. Omstreeks 09.00 uur waren we in Vila Cha, een klein vissersdorpje. Daar een heerlijke Americano (zwarte koffie) genomen met een chocoladebroodje als ontbijt.
Verder naar Vila do Conde, een grotere plaats met een Tourismo. Hier naar wat overnachting mogelijkheden gevraagd en gekregen. Op onze route vandaag zijn er kennelijk niet zo veel overnachtingsplaatsen te vinden. Twee in Povoa da Varzim en daarna pas weer na 15 km. En volgens mijn Samsung healthapp hadden we al bijna 20 km gelopen. Weer meer dan het boekje aangaf. Wat blijkt nou...Mijn app klopt voor geen meter. Hij geeft per 10 km 4 km meer aan dan het werkelijk is. Dat betekent dus dat we gisteren maar 26 tot 28 km hebben gelopen en dat onze trainingen ook een stuk minder vragen waren. K.. app. Vervolgens merk ik dat ik weer in een heel ouderwets patroon zit en mijn prestatie belangrijker maak dan het genieten van de wandeling en dat wat op mijn pad komt. Wat wil ik hier graag van af en wat een blinde vlek was dit weer. Ik zit soms zo in het waarmaken en presteren dat ik het zelf niet eens door heb. Het levert me namelijk vaak erkenning op en tegelijkertijd verlogen ik mezelf. Ik besluit de app te blokkeren en vanaf nu niet meer naar de kilometers te kijken en te genieten van wat er is.

1. Gerda:
    21 april 2017
    Hallo Magda & Mandy, jullie laten ons mee genieten van al het moois dat jullie vastleggen op de foto's tijdens de wandeling. Zijn we er toch een beetje bij.
  2. Erna Schaap:
    21 april 2017
    Zo weer een mooie dag gehad genieten maar
  3. Fred:
    21 april 2017
    Het zal geen verrassing voor je zijn dat de Camino ook altijd leidt tot een 'interne' wandeling. Ik wens jullie veel ontdekkingen toe. Fred
  4. Ilse:
    22 april 2017
    Wat enorm leuk om jullie te kunnen volgen en wat vind ik het stoer!
    J.J.R. Tolkien schreef ooit "Little by little, one travels far" Zet hem op!!!
  5. Nicolette van der Brugge:
    22 april 2017
    Hé Mandy wat super leuk dat we zo mee mogen genieten van jullie prestatie. Inderdaad geniet van alles wat je om je heen ziet! De foto's zeggen genoeg! Succes weer!
  6. Ivo:
    23 april 2017
    Wat gaaf Mandy, en wat zijn die laatste regels herkenbaar. Kan ik die interne app ook uitzetten?
    Veel plezier nog en geniet!
  7. Nancy:
    23 april 2017
    Volgens Winnie (Poeh) is het feit dat je loopt het belangrijkst. Dat gaat al werelds zie ik :) mooie omgeving zeg! Keep the stories coming ❤XX
  8. Marja Ruijterman:
    7 mei 2017
    Wat een goeie realisatie. Daar gaat het om niet om het presteren maar om de realisatie en het inzicht.