Mannen aandacht

28 april 2017 - A Ramallosa, Spanje

Vanochtend om half acht allebei met goede energie op pad. We wilden eigenlijk tot Freixo lopen vlak voor Vigo. Maar dit blijkt zo'n 30 km te zijn en dat is te ver. Mede omdat de Alberge daar maar 8 plaatsen heeft en daarna is er niets meer. Dus op naar Ramalossa. Zo'n 15 km lopen. Dat beloofd een relaxte dag te worden. Fisterra en Muxia hebben we al laten varen. Want we lopen een dag achter op schema en door het inkorten van de routes deze week komen we pas op donderdag 4 mei aan in Santiago.
Een geweldige route vandaag met veel mooie uitzichten op zee, over mooie heuvels en door weer andere eucalyptus bossen. We zijn nog op zoek geweest naar Eucalyptus maar die konden we niet vinden. Paulus was ook al niet in een buurt. Aan het eind van Biona hebben we ons op een grasveld heerlijk verwend met een stokbrood sardines. Heerlijk! Er ging zelfs een man voor ons op de knieën om een foto van ons te maken. Even later weer een man die een praatje met ons maakte. Mannen aandacht genoeg. Alleen jammer dat ze allemaal 70+ zijn.
Na Baiona blijkt het nog maar een klein uurtje naar Ramalossa te zijn. Als we op een gegeven moment al een paar honderd meter langs een watertje lopen. Stopt er een man op een scooter bij ons. Hij vroeg of we onderweg waren naar Santiago. Wij beaamde dit en vervolgens begrepen we van hem dat we verkeerd liepen. We moesten een paar honderd meter terug en rechts de brug over. Vandaar dat we geen pijlen meer hadden gezien. We bedankten de man vriendelijk en liepen weer de goede richting uit. Al gauw kwamen er in Ramalossa aan bij Pazo Peas een voormalig klooster. Lekker uitrusten voor morgen want dan zullen we echt een stuk verder moeten lopen.

1. Natascha:
    28 april 2017
    Fijn!! Allebei weer goede energie!
    Leuk om mee te lezen. Diepe bewondering!! :)
  2. Haske:
    28 april 2017
    70+ ... jong van geest? Een mooie tocht toegewenst voor morgen!!
  3. Brigitte:
    28 april 2017
    Super knap van jullie meiden , hoe lang moeten jullie nog ? Veel sterkte verder en geniet er samen van
  4. Ma:
    28 april 2017
    Hoi. Blij dat het weer wat beter gaat met Magda. Morgen weer een goede tocht toegewenst.
    En al die oude kerels onderweg, daar heb je niets aan. Ha Ha
  5. Aart en Tineke:
    28 april 2017
    Fijn dat het weer beter met Magda gaat en mandy met je voeten hopelijk kunnen jullie nu de tocht verder zonder problemen het is iedere dag weer leuk om jullie te volgen op de tocht en mooie fotos groetjes Aart en Tineke
  6. Gerda:
    28 april 2017
    Fijn om te horen dat het weer beter met Magda en jullie gaat. Na wat rustigere dagen en minder lange afstanden gaan jullie het nu weer opbouwen. Nog veel succes voor de komende dagen.
  7. Wilma:
    28 april 2017
    Fijn om te lezen dat het weer goed gaat . Heel veel succes voor jullie. En ik zeg tot morgen!!.
  8. Yvonne in t Veld:
    28 april 2017
    weer een leuk verslag . Gelukkig gaat t weer goed met jullie. Wandelse en genieten van de mooie natuur.
  9. Alexandra:
    29 april 2017
    Erg leuk om mee te lezen. Fijn dat jullie weer met Goede energie verder kunnen. Succes en veel plezier weer.