Op naar Spanje

26 april 2017 - A Guarda, Spanje

'Het is half acht!', hoor ik Magda zeggen. Ik zie haar uit mijn ooghoeken opstaan. 'Half acht al?!' , hoor ik mezelf zeggen. Normaal gesproken waren we al een uur aan het lopen. Maar ja vandaag is het een korte dag. Zo'n 12,5 km. We hebben gisteravond onze plannen veranderd. We blijven vandaag en morgen langs de kust lopen. Magda heeft gisteren uitgezocht wat we elke dag moeten lopen om de drukte bij de Albergen te ontlopen. De meeste mensen lopen de dagroutes die in het boekje staan. Als wij vandaag eindigen in A Guarda en vanaf morgen andere afstanden lopen dan komen we precies goed uit.
Om 8.03 uur lopen we met zijn tweeen de hostel uit. Op naar Caminha. Rond 9.00 uur komen we in Moleda aan. Daar vinden we een tentje waar we koffie kunnen drinken en en broodje kunnen eten. Ernaast zit een kleine supermarkt waar we maar meteen broodjes, kaas, bananen en een sinaasappel inslaan. Je kunt het maar binnen hebben. Vlak voor Caminha zien we door een straatje een prachtig uitzicht op de uitloper van de zee welke ook de grensovergang met Spanje is. Bij de Tourismo halen we eerst nog een stempel voordat we met de boot naar Spanje varen. Die vertrekt om 11.30 uur. Maar in Portugal nemen ze de tijd niet zo nauw. Uiteindelijk varen we om 11.45 over en zijn we om 13.00 uur in Spanje. De overtocht duurde een kwartier. Tijdsverschil er weer bij gerekend. Ik zie dat wegen er anders uitzien. Geen keien meer, die zo verschrikkelijk zeer doen aan je voeten. De weg gaat al snel omhoog met prachtige uitzichten over de uitloper van de zee en de plaatsjes eromheen. Aan het begin van een bos zien we een lekker plekje waar we kunnen lunchen. Hier vertoeven we een uurtje. Nog ongeveer 4 kilometer naar onze Alberge. Voor het eerst geen zere voeten en voor Magda net ver genoeg om het vol te houden. We hebben vandaag veel mooie foto's gemaakt.

1. Wilma:
    26 april 2017
    Hoi Mandy, wat heb je een leuke manier van schrijven , ik geniet van het verslag elke dag. Groetjes voor jullie
  2. Gerda:
    26 april 2017
    Hallo stoere wandelaars, ik ben het helemaal eens met Wilma. In mijn verbeelding zie ik jullie lopen en genieten van alles wat jullie zien. En dat ook weer vastleggen op foto's, waar wij als achterblijvers weer van meegenieten. Ga zo door!
  3. Haske:
    top dames!
  4. Sandra:
    27 april 2017
    Veel succes dames, Mandy jij kent me niet maar Magda wel.