Wel op het juiste pad blijven hé!

30 april 2017 - Arcade, Spanje

Gisteravond om 21.30 uur ging ineens de airco aan op de gang. Heerlijk met de deur open op bed liggen lezen. Om 22.00 uur zijn we toch maar gaan slapen. Hadden we in ieder geval al rust gepakt voordat de mede kamergenoten van het stappen terug zouden komen. Voor de zekerheid zetten we toch maar de wekker op half zeven. Kunnen we meteen onze spullen pakken en de warme kamer uit, hadden we bedacht.
Heerlijk geslapen en geen kamergenoten gezien vannacht. Om half 8 lopen we het Hostel uit heerlijk in de buitenlucht. Na ongeveer een uur waren we Vigo uit. Buiten de stad ging het meteen stijl omhoog. Wat ons prachtige vergezichten opleverde richting Vigo en de andere kant op. We volgen de Camino da Traida de Aguas. Een weg met groene en gele beschildering. Daarna komen we op grindpaden door een beboste omgeving. Onderweg zien we nog een mooie waterval en rond 12.30 uur komen we aan in Redondela. Hier vinden we een mooi tentje om te lunchen. We zijn beiden moe en aan iets lekkers toe. Pizza met een ice tea wordt het. Heerlijk die pizza! Beiden knapen we ervan op. We gaan weer verder voor de laatste 7 km. Dwars door Redondela. Als we maar een straat afwijken van de aangegeven weg worden we aangesproken en aangeschreeuwd welke kant we op moeten. Je krijgt hier niet eens de kans om verkeerd te lopen. Wel op het juiste pad blijven hé!
Als we Redondela uitlopen gaat de weg weer goed omhoog. Dat klimmen is niet zo erg maar dat dalen, daar krijg zulke zere voeten van. Na de daling maar weer de pas er in. En de stokken leiden af van de pijn. Vlak voor Arcade krijgen we toch nog een reregenbui op ons hoofd. Toch maar de regenjas aan. Om half vier komen we aan in Arcade. Weer een mooie etappe volbracht!

1. Gerda:
    30 april 2017
    Je hebt inderdaad weer een mooie etappe beschreven. Volgens gevonden informatie zitten jullie iets meer dan 60 km. van Santiago af. Jullie kunnen nu de dagen en afstand gaan aftellen. Dat zal een goed gevoel geven, het eindpunt komt steeds dichterbij. Nog een paar dagen volhouden. Het gaat jullie lukken.
  2. Ma:
    30 april 2017
    Je verhaal is weer prachtig. Ik kijk er elke dag naaruit. Nog even volhouden dames, het eindpunt is inzicht. XXX
  3. Alexandra:
    30 april 2017
    Ladies, goed bezig. Succes weer morgen