Wijnranken

2 mei 2017 - Valga, Spanje

Gisteravond zaten we met wel 20 mensen aan tafel. Voor het eten werd er gebeden en iedere pelgrim die in huis was werd opgenoemd. Ik heb onze namen niet gehoord, maar volgens Magda werd er wel Hollanda gezegd. Waarschijnlijk hebben we lastige namen. We hebben overigens heerlijke pasta op met salade en tortilla. Natuurlijk was er ook genoeg wijn.
Vanochtend vlak voor zessen werden we wakker van de herrie van een paar jonge Spaanse meiden die zich uitgebreid aan het klaar maken waren voor de dag. We besloten maar meteen op te staan en te ontbijten. Om 7 uur zijn we in de schemer vertrokken richting Caldas de Reis.
Vandaag lopen we langs wijnranken, soms langs de weg en dan weer op een grindpad in de middle of nowhere. Bij Alberge Cairo Canon hebben we een heerlijke koffie Americano gedronken met een reep. Ik had nog sjans met een kat. Had hem bijna meegenomen.
Na de koffie weer verder langs de wijnranken en al snel zijn we in Caldas de Reis. Bij een supermarkt hebben we nog brood beleg gehaald voor op brood en toen we buiten waren gooiden we ons brood van gisteren weg. Het was keihard. Net buiten CdR besloten we toch nog even terug te lopen naar de supermarkt voor een vers brood. We zouden geen winkel meer tegenkomen volgens ons kaartje. Met stokbrood weet vol goede moed verder richting Valga. Ergens op de helft ploffen we neer op een grasveld in de schaduw van een elektriciteitspaal. Heerlijk een half stokbrood gegeten met seranoham en kaas. We zien verschilende pelgrims voorbij lopen en zwaaien. Sommige vragen of alles ok is. Zeker! Het kan niet beter! Nog even de voetjes behandelen en weer door naar Valga. Onderweg komen we nog een café automaat tegen waar je een stempel kunt halen en frisdrank of koffie uit een automaat. Heerlijk een frisjes gedronken in de schaduw. Nog maar 2 km te gaan over een een grindpad. Om 15.00 uur zijn we aangekomen bij Alberge Valga Xunta. Vandaag gaan we zelf koken. Pasta tomaat met stokbrood en een fles wijn. Proost op nog 34 km te gaan!

1. Ma:
    2 mei 2017
    Jullie zijn bikkels. Grote bewondering. Nog even volhouden.
  2. Gerda:
    2 mei 2017
    Jullie zijn ijzersterk bezig, stoere meiden. Nu komt het eindpunt echt in zicht. Veel bewondering en waardering. Jullie gaan het volhouden.
  3. Natascha:
    Woep woep!!
    Aftellen!!
  4. Netty:
    2 mei 2017
    Goed bezig dames echte bikkels. Veel Suc en plezier .
  5. Erna Schaap:
    Trots op jullie groeten Wout en Erna
  6. Marianne:
    2 mei 2017
    Mens lijkt dit allemaal van een leie dakje te gaan. Trots op zoveel moed en doorzettingsvermogen.
    Hoe vaak zing je in je hoofd "en we gaan nog niet naar huis, nog lange niet....."
    Geniet van je omgeving en jullie heerlijke weer.
  7. Alexandra:
    2 mei 2017
    Wow, Give me a whoop, whoop
  8. Jacqueline:
    2 mei 2017
    Knap hoor Mandy en Magda. Petje af!!
  9. Joke Peters:
    2 mei 2017
    Hoewel nog niet eerder gereageerd heb ik jullie wel gevolgd hoor.
    Heel veel respect en bewondering voor jullie doorzettingsvermogen.
    Jullie zijn kanjers.
  10. Dirk:
    3 mei 2017
    Zo meiden, het eindpunt komt in zicht. Goed gepland hoor!! Pet af.
    Vanaf het begin heb ik (alweer zo'n belangstellende 70+er) geprobeerd jullie te volgen op de kaart. In het begin werd het wel even spannend. Griep en beurse voeten. Gaan ze het halen in de gestelde tijd. Magda, dat jij ondanks je griep hebt doorgedouwd! Karakter hoor. Wat een mooie tocht is het geworden. En wat een indrukken. Ik denk dat jullie het gevoel hebben dat jullie al weken onderweg zijn.
    Veel goeds en geluk voor het laatste stuk.
    Dirk
  11. Fred:
    3 mei 2017
    Ik hen niet overal internet in Spanje, maar ik geniet met jullie mee.